Reklamačný poriadok
1. Rozpor s kúpnou zmluvou
V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v súlade s kúpnou zmluvou (ďalej len „rozpor s kúpnou zmluvou“), má kupujúci spotrebiteľ právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu uviedol vec do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho spotrebiteľa buď výmenou veci, alebo jej opravou. Ak takýto postup nie je možný, môže kupujúci spotrebiteľ požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo odstúpiť od zmluvy.
To neplatí, ak kupujúci spotrebiteľ o rozpore s kúpnou zmluvou vedel pred prevzatím veci alebo rozpor sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví počas šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo ak sa nepreukáže opak.
Rozpor s kúpnou zmluvou znamená najmä, že predávaná vec nemá kvalitu a úžitkové vlastnosti požadované zmluvou, popisované predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom, alebo očakávané na základe nimi vykonávanej reklamy, prípadne kvalitu a úžitkové vlastnosti pre vec takéhoto druhu obvyklé. Nezodpovedá požiadavkám právnych predpisov, nie je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a nezodpovedá účelu, ktorý predávajúci uvádza na použitie veci alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
2. Záručná doba
Na všetok tovar sa poskytuje záručná doba 24 mesiacov. Záruka sa nevzťahuje na nasledujúce prípady:
- tovar bol poškodený nevhodným alebo neodborným zaobchádzaním,
- tovar bol poškodený prírodnými živlami,
- tovar bol poškodený bežným opotrebením,
- tovar bol zakúpený podnikateľom na IČO, kedy sa záruka štandardne skracuje na 12 mesiacov.
Záručná doba začína plynúť prevzatím tovaru zákazníkom a môže sa predĺžiť o čas, počas ktorého bol tovar v záručnej oprave. Ak dôjde k výmene tovaru, začína plynúť nová záručná doba v dĺžke 24 mesiacov.
3. Reklamácia a jej uplatnenie
V prípade, že sa počas záručnej doby vyskytne vada, má kupujúci, v závislosti od povahy tejto vady, pri uplatnení záruky tieto práva:
- v prípade odstrániteľnej vady má právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady,
- právo na výmenu chybného tovaru, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné,
- ak nie je takýto postup možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo odstúpiť od kúpnej zmluvy,
- pri neodstrániteľnej vade, ktorá bráni riadnemu používaniu tovaru, má právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
- pri neodstrániteľných vadách, ktoré nebránia riadnemu používaniu veci, a ak nepožaduje výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Kupujúci je povinný dodaný tovar prezrieť a bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zistených závadách. Kupujúci môže oznámiť oprávnenú reklamáciu jednou z nasledujúcich možností:
- na e-mailovú adresu prevádzkovateľa info@barberco.cz,
- poštou na adresu prevádzkovateľa: BARBERCO, UrbInská 185, 381 01 Český Krumlov, Česká republika,
- telefonicky na číslo: +420 775 969 123,
- osobným doručením na adresu: BARBERCO, UrbInská 185, 381 01 Český Krumlov, Česká republika.
Následne je potrebné na vlastné náklady zaslať alebo doručiť reklamovaný tovar, ideálne v originálnom obale alebo vhodnom prepravnom obale, spolu s vyplneným reklamačným formulárom a kópiou predajného dokladu na adresu prevádzkovateľa:
BARBERCO, UrbInská 185, 381 01 Český Krumlov, Česká republika, +420 775 969 123 (prosíme uvádzať aj telefónne číslo, ďakujeme).
Reklamácia vrátane vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak. Pri nedodržaní lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o neodstrániteľnú vadu.
O vybavení reklamácie musí predávajúci kupujúceho informovať – do tej doby sa má za to, že reklamácia vybavená nebola. O priebehu reklamácie sa môže zákazník informovať na telefonickej linke +420 775 969 123.